Dzikowiec Wielki widok z wieży
Góry Kamienne KZKG RP Sudety Wieże widokowe

Sudety: Góry Kamienne – Dzikowiec Wielki

10.06.2020 r.

Dzikowiec Wielki – szczyt w Sudetach Środkowych, w północno-zachodniej części Gór Kamiennych. Zaliczany do Korony Gór Kamiennych KZKG RP oraz do sudeckiej odznaki Wieże widokowe gór i pogórzy.

Szlak

Był to drugi szlak tego dnia. O porannym wyjściu na Chełmiec można poczytać [tutaj].

Z racji niepewnej (kiepskiej) pogody na Dzikowiec ruszamy krótszym szlakiem, niż początkowo planowaliśmy.

Jadąc wzdłuż zielonego szlaku z centrum Boguszowa-Gorców docieramy na skraj lasu, gdzie jest miejsce na jeden, może dwa samochody. Stąd przez Dzikowiec Mały dotrzemy na szczyt i stojącą niedaleko wieżę widokową.

Miejsce odpoczynku przy lesie

Idziemy szeroką leśną drogą, która momentami zamienia się w wąską ścieżkę. Minusem jest miejscami spore błoto i jedyna możliwość obejścia to pobliskie krzaki. Niestety to w dużej mierze konsekwencja ciężkiego sprzętu potrzebnego przy wycince drzewa…

Las

Chełmiec w tle
A tam byliśmy rano…Chełmiec za chmurami

Niby to prosty i niewymagający szlak, jednak cały czas idziemy w górę.

zielony szlak

Na szczycie

Właściwy szczyt jest oznaczony tabliczką na drzewie, jednak jest on całkowicie zarośnięty.

szczyt Dzikowiec Wielki

Żeby “coś” zobaczyć należy iść jeszcze dalej wzdłuż zielonych i niebieskich znaków, aż do skrętu w prawo.

Droga na wieżę widokową
Droga na wprost na wieżę widokową

Tutaj nie skręcamy tylko idziemy prosto. Za około 300 metrów dotrzemy pod wieżę widokową, z której przy dobrej widoczności można ujrzeć Śnieżkę, Szczeliniec i Ślężę.

wieża widokowa

Mgła na wieży widokowej

My niestety niewiele zobaczyliśmy. Co najwyżej dolną stację kolejki linowej i parking. Na więcej nie pozwoliły chmury.

Wieża na Dzikowcu

Wracamy tą samą trasą. Z górki jest trochę szybciej;)